Fira de Barcelona
És líder en el mercat firal espanyol, sobretot en salons industrials i professionals, i el seu posicionament està estretament vinculat a la marca Barcelona, una de les ciutats més dinàmiques d’Europa amb més d’un segle de tradició firal.
Fira és motor econòmic i social, una de les millors plataformes per als negocis, la promoció comercial i del teixit industrial, la projecció internacional de les empreses, l’intercanvi de coneixement i l’atracció de talent. La seva aportació anual a l’economia de la ciutat i el seu entorn s’estima en més de 4.700 milions d’euros i més de 35.000 llocs de treball.
Cada any organitza i atrau esdeveniments que són referents internacionals en la seva especialitat (alimentació, tecnologia, salut, moda, automoció, producció industrial, etc.). Així mateix innova per fer créixer els seus salons i crear certàmens que responen a noves demandes socials i empresarials, i contribueix a què les empreses s’obrin a nous mercats amb la coorganització de fires a diferents països.
Una de les principals senyes d’identitat de Fira és donar suport als sectors productius, als professionals i als emprenedors, així com apostar per la innovació, el desenvolupament tecnològic i l’excel·lència en el servei.
Compta amb tres grans recintes firals que sumen prop de 500.000 m2 de superfície expositiva, una de les més grans d’Europa: l’emblemàtic Montjuïc, que està en ple procés de transformació, el modern recinte de Gran Via, en fase d’ampliació, i el Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB).
Des de gener de 2025, Fira gestiona també el Circuit de Barcelona-Catalunya, amb 250.000 m2 de superfície, obrint una nova etapa per diversificar l’activitat d’aquesta gran instal·lació amb l’objectiu que, a més d’acollir importants competicions com els grans Premis de F1 i MotoGP, sigui escenari de fires, congressos i esdeveniments musicals o culturals, així com centre de desenvolupament de la indústria de la mobilitat sostenible.
Fira de Barcelona ofereix a expositors, organitzadors i visitants tots els recursos d’una organització moderna i eficient. En el marc de la seva responsabilitat corporativa, desenvolupa una activitat basada en la sostenibilitat, el respecte pel medi ambient i el suport a diverses iniciatives socials amb el compromís ferm d’adoptar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a la seva estratègia.